tisdag 9 december 2014

att få eller ge - det ligger ingen motsättning i det

Fick önskemål om att peta ihop lite önskelistor som inspiration vad som kan önskas och vad som kan ges bort. Okej då, det är ju kul. Kör lite då och då fram till jul.
En av Lisa Hammar Posses Raku dolls skulle gärna få bo här hemma...skulle gärna ge bort en också om ett sånt tillfälle skulle yppa sig. Vacker gåva som håller måttet både som konst och estetiskt föremål. Finns bla hos Artilleriet och hos konstnären själv, där jag precis såg att de fanns i en helt fantastisk grön färg också. Såg att Trendenser ordnat så snyggt med sina och blev supersugen att kopiera hela grejen.
Den här fantastisk maffiga ringen av JohannaN som bla säljer via Affären i Sundsvall har jag tom provat, den är fabulös! Ett riktigt powersmycke som skulle vara rolig att matcha med...ja typ allt iof men extra rolig när man är lite mer seriös...typ vit skjorta-grejen.
En fin och mysig pläd i mkt fördelaktigt prisläge, den skulle få bo i mitt gästrum här i blå huset, hänga lite nonchigt på en vintagefåtölj som mest står å snyggar sig där inne. Jag kan även tänka mig både en och två personer som jag skulle kunna tänkas ge den till... 100 % bomull, fr H&M-home.
Keplers senaste, huga så underbart. Får jag den inte av tomten så köper jag själv...den står redan på önskelistan jag skickat till mamm...ehh tomten.
Eller varför inte ingenting, till alla vi och från alla oss som har så mycket. Köps med fördel här!

Inga kommentarer: