onsdag 5 november 2014

5. Hepp! Dagens boktips!

Ett boktips och ett kanske mer lästips för den är ju inte riktigt en bok, skriften fr Svenskt Tenn...kanske mer ett väldigt lyxigt magasin...eller helt enkelt en jubileums-skrift. De fyller 90 år, Svensk Tenn och har producerat en rasande vacker publikation med sin historia, goda och mkt vackra exempel på hem nerlusade med vackert från märket, info om hur hela apparaten sköts mm mm. Verkligen mumma för ett fan som jag själv. Visste ni föresten att Tennet ägs av en stiftelse och att allt överskott som inte går tillbaka in i verksamheten går till den stiftelsen och delas ut mesta dels till olika forskningsprojekt. Det finns alltså ingen person el ägare som blir rik av lyxkonsumtionen. Dövar iaf mitt eventuella dåliga samvete liite ;-)
Boktipset då!? Jo, Keplers Sandmannen! Alltså de är så rasande talangfulla på att skriva så att man nästan dör när man läser, paret Coelho-Ahndoril. Jag läste boken på väg hem från Sthlm på tåget i måndagskväll och höll på allvar att gå åt i tågsätet. Det går ju liksom inte att läsa snabbt nog så spännande är det. Tanten i sätet bredvid undrade nog på en och två gånger vad hon hade för problem den där kvinnan som satt å vred sig som en osalig ande i sätet bredvid. Boken var så bra att jag hade läst ut den vid 20-tiden och då hade jag ju halva resan kvar...haha. Tur då att jag kunde lugna ner mig med en snabb surf in på larskepler.com och se att nästa titel med Joona Linna redan finns att få tag på. Jag som fyller år snart å allt.

1 kommentar:

hallinbloggar sa...

Den är otroligt spännande. Jag hetsläste under ett parasoll på en strand i Spanien. Solen gick nästan ner och jag kunde inte slita mig!!!