fredag 10 oktober 2014

igår var en annan dag


Ja jävlar hur saker och ting kan liksom ta sig egna vägar trots att man spjärnar emot allt vad det går. Halva dagen igår gick ut på att försöka räkna ut hur, vad, vem och när. Jag fick en akuttid på vår vc för att kolla upp Kisens hals (allt bra), roddar om på jobbet, planerar om med snällaste mor och far som skulle barnvakta på kvällen, ska gasa iväg för att hämta Kisen då jag inser att bilen är död. Kommer ingen stans. Nähä...och inte kan man ringa sin vc heller för telefonkön är tyvärr full....alltså kan vi bara komma överens om att det här systemet med att ringa för att bli uppringd inte är heeelt perfekt. Hur som, allt löste sig typ tillslut men jisses så svårt det blir när det skiter sig i vardagen. Bilen den står där den står på mitt jobb, det får lösa sig när Maken kommer hem igen.
Men hösten var vacker mellan skurarna och så fort saker ordnar sig bara lite så känns ju allt mkt lättare. Jag fick iaf avsluta kvällen så himla trevligt, med föreläsning av Frida Arnqvist Engström, hon driver kurbits.nu och igår föreläste hon om sin nya bok Gerillaslöjd. Väldigt intressant och roligt, häftigt att få en dargning om ngt så nutida att vi är mitt uppe i det. Sedan blev jag inlindad i bomull när jag kom hem till nystädat hus och fick ett litet glas rött och goda smörgåsar ihop med min mamma och pappa som bestämde sig för att sova över. Fint.

Inga kommentarer: