måndag 25 augusti 2014

första dagen

Ja som sagt, första dagen som yrkesarbetande på ganska länge. Trött i både huvud och fötter men glad och fortfarande ganska pirrig inför den här nya situationen. Ny logistik att ta hänsyn till, ungar som ska till olika håll, aktiviteter för stora och små plus att alla tydligen ska ha middag....varje dag...och ingen är hemma längre och lagar den. Välkommen vardag, du är en utmaning men det kommer att bli toppen. På jobbet har jag mest försökt komma ihåg hur man gör när man....eehhh jobbar, städat in mig i mitt nya! större! rum, njutit av att både dricka kaffe och gå på toaletten ifred...dock inte samtidigt och jag hann även med att klämma in en lunchdate på lokal med min käre Make. Jobba alltså, vilken grej! Det ser ut att bli en hektisk höst med många roliga inslag, ngn resa till huvudstaden och någon åt annat håll.
Det här med klacksko och vit blus känns ju också helt crazy och härligt. Skorna kommer fr Whyred, blusen är den gamla vanliga som jag har bak och fram, brallorna kommer fr Lindex Holy&Whyte, klockan är vintage och kavajen fr H&M Det är roligt med brallorna, den lilla lilla guldplätten strax nedanför linningen gör så mycket för byxan tycker jag....gör att den känns lite mer arbetad.

2 kommentarer:

YF sa...

Härligt att vara igång igen med allt det nya, dvs vardag:) Snygg som attan också!

Librarybeth sa...

Vill minnas att jag tyckte det var rätt gött att få gå till jobbet när jag varit hemma med kids. Det hann ju bli ngr gånger och det var så skönt att umgås med vuxna där man INTE pratade barn barn barn och allt som snurrar kring det. Sedan kom overalltiden och man blev helt slut men ändå! Vardag är fiiint!