fredag 1 augusti 2014

i rummen där farmor fortfarande finns kvar


Vi hade pizza-kväll hos min bror och hans familj igår, de bor i farmors gamla hus och den gamla ugnen i bagarstugan producerar de allra mest underbara pizzor. Hällen är från 1897....bara en sån sak gör ju pizzorna godare.
Ett äkta familjekaos bröt ut när alla skulle göra pizza samtidigt, stor som liten var hungrig och sugen på att testa sina kavlingskunskaper och smakidér. Jag skötte det svåra momentet svisha in den ogräddade pizzan i ungnen och gräddningen. Svettigt och så himla roligt! Som farmor kände jag mig...inte för att hon någonsin bakade en endaste liten pizza i sitt nästan hundraåriga liv men tunnbröd och sladder har hon bakad oräkneliga gånger i den den här ugnen. När jag ser mig på bilden ser jag faktiskt lite ut som när farmor stod där.
Fars gamla skor
Trampad korkmatta
Plåtleksaker, finare än mycket

Inga kommentarer: