onsdag 16 april 2014

gurksnitt....wtf....eller kanske ftw...

Snabbt bara innan jag ska rusa ut i blåsten och hämta hem mina avkommor. En vän kom förbi på kaffe idag och jag fick feeling när jag skulle koka kaffe. Tänkte först duka fram lite bröd och ost bara men så kom jag tänka på tårtan som fanns kvar från igår och när den väl stod på köksbänken och gurkan låg bredvid så kändes det som upplagt för lite kafferep a la UK så jag svängde ihop några gurksnittar. Haha, gurksnittar liksom, det har jag då aldrig bjudit på förut. Hade det inte varit för den skrikiga och kladdiga ettåringen som också hängde med oss vid bordet kunde man ha inbillat sig att vi var lite sofistikerade ;-) Sedan trillade Maken in för lunch och helt plötsligt körde två från Sthlm snart hemflyttande vänner förbi, backade tillbaka och kom in för ett par minuters häng och uppdatering. Hyfsat skön förmiddag. Nu, bring on the kids!

Inga kommentarer: