måndag 7 april 2014

en vecka mitt i livet

Planerar veckan som kommer, den känns splittrad. Högt och lågt, roligt och sorgligt. Jag ska tex fira min käre far som fyller år i veckan, gå på begravning, ordna ett pyjamasparty för min stora unge som fyller 7! denna vecka, försöka få till ett mammafika, ställa i ordnig gästrummet för en kär kär bästis som kommer upp och så vidare. Det  där med begravning sticker ut, såklart. Det känns tungt men ska bli fint att få vara med...kanske kan man vara en gnutta extra stöd för den där fina familjen som man så förtvivlat gärna vill stötta. Det enda som går är väl att stå bredvid (got your back å allt det där liksom) ord är överflödiga...kramar oftast mycket bättre...säger mer. Livet livet, som vi ska studsas runt i detta liv. Upp, ner och hit och dit. Tro att vi kan styra men eg handlar det väl bara om att hänga med efter bästa förmåga. Fira en pappa, begrava en annan. Fy fan! Fuck Cancer!
Nu ska jag iaf baka en batch fröknäcke, laga mat till mig och Maken som kommer hem på lunch snart och vänta på att Kisen där uppe sovit klart. Ta hand om er alla fina!

1 kommentar:

YF sa...

<3 <3 <3