onsdag 19 mars 2014

Att klä sig på kvällen, i valfri alpby i Italien - oh the yoy

 Så, vi ska till Italien för att åka skidor...i morgon! Tjoho! Resan gör jag och Maken med tre andra par (och inte ett endaste kid). Packning har diskuterats....ganska mycket om vad man faktiskt bör åka skidor i...hur kallt kommer det att vara blablabla...osv. Men! Lite mer har vi pratat om vad 17 vi ska klä oss i kvällstid. Vi bor i en liten by, inga nattklubbar alltså (thank you lord) mer vuxet häng på div restauranger och lounger...vad vet jag. En av oss slängde iväg en stilfråga till LindaK ang detta och fick ypperliga råd (jag fnös inte ett dugg över att inte först blivit tillfrågad...;-) Hur som, så här har jag tänkt när jag packat. Enklast möjliga. Som tex här, den alltid så pålitliga spetsblusen. (Kan lätt bytas ut till den vita skjortan) Klassisk, elegant, inte trist alls och fungerar påde på dagtid och kvällstid.
 Ett par tighta svarta el mörkt blå brallor får vara min bas på kvällen, göra sitt jobb utan att synas.
Partyskor som lämnar för mycket bar hud el har för hög klack lämnar jag hemma till förmån för en boots/skolett med endast en liten lagom klack. I den kan jag ju faktiskt ha en tunn ullstrumpa.
En vit blus el skjorta är så enkel att man med lätthet kan fläska på med smycken som syns. Ett par maffiga örhängen, en stor ring, sina snyggaste glasögon, snyggt hår och vi är hemma, vare sig vi hänger i en alpby el Paris.
Lilla väskan blir en perfekt sista detalj.

Spetsblus fr H&M, byxor fr Acne, skor likaså, örhängen Charlotte Bonde via kotyr.se och väska fr &other stories

1 kommentar:

Gunilla sa...

Läckra örhängen!