söndag 16 februari 2014

inspirerad

Jag fick håltimma....Kiddet hos kompis, Kiddo på äventyr med farfars, Kisen långsover sig frisk....Maken kollar skidor ;-) Jag plöjer olika typer av lektyr - först senaste Damernas (ett par hundöron och en intervju med Bernadott och Kylberg som var rolig att läsa), sedan läste jag klart senaste Sköna Hem (fler än fyra hundöron och ett utriv - bra betyg!). Nu har jag precis gjort en första bläddring i senaste Elle Mat&Vin och unnat mig några sidor i Leilas inredningsbok.....jag är nu så proppfull med inspiration och pepp att jag precis bjöd in grannarna på middag och ska sätta igång en långkokad och rödvinstung köttfärssås. Snacka om att ta till vara på mellanrummen!
Uppdate; Snopet. Krasslighetsnivån höjdes just till över "vi kan inte ha besök"-nivån. Nåja, det fick mig ur helgpyjamasen, upp med håret och på lite rouge iaf och på spisen puttrar en god köttfärssås. Då kör vi mysiga familjemiddagen istället, tänder ljus och överdoserar parmesan.

Inga kommentarer: