torsdag 5 december 2013

vackra ting som man förslagsvis kan önska sig av tomten

Jag använder aldrig parfym (ok, undantaget är JP Gaultiers Madonna-doft någon gång under ett tidigt dimmigt 90-tal.....och ev kanske kanske använde jag Samba på högstadiet ;-), men nu för tiden aldrig. Är ju en ganska allergisk typ, dock aldrig mot parfym men det har ändå aldrig blivit av. Men länge har jag varit sugen på att bli en Byredo-kvinna, helt såld på grejen, följer ju tom Gorham (grundaren) på Insta for christ sake. Just denna doft känns lockande, Encens Chembur.
Vi har inte lyckats skaffa några sängbord till vårt sovrum här i huset ännu....hittar liksom inga bra...tror att second hand är vägen att gå men det kräver ju sin insats, tänker även att de ska vara runda...för det har en av mina inredningsbloggare lärt mig. Hur som, om jag hade en riktigt fin ask, säg i skinn, säg i färgen wiskey, säg från favoriten Palmgrens, att lägga ringar och örhängen i när det är dax att sova då, då skulle jag kanske skynda mig att skaffa de där runda gamla sängborden så asken kunde stå någonstans. Önsk!
För många år sedan fick jag ett par rara mönstrade sidenskor av en bästis. Länge låg de i en låda och visste inte riktigt vart de hörde hemma på sko-skalan. Efter lång tid visade det sig att de var "när vi bjuder på middag hemma och jag inte vill ha klackskor-skor", gör en vanlig enkel svart byxa roligare och känns festligare än strumplästen. De skorna is no more, önskar nya, dessa fr & Other Stories tex. Stl 36 ;-)

2 kommentarer:

YF sa...

Samba!

Erika sa...

Japp...Samba här med...å Exclamation, vit flaska med svart kork som såg ut som ett utropstecken. Supersöt å sliskig vill jag minnas, den får nog stanna på högstadiet...