tisdag 3 december 2013

¨Berätta om¨ LUCKA 3 - vad önskar du dig i julklapp

Idel vackra saker, ögongodis och förströelse. Till exempel vasen Flask som Michael Anastassiades skapat för Svenskt Tenn. Beautiful och rolig.
Endast en önskedröm eftersom den verkar vara slutsåld är kaftanen i mönstret waterlilly fr Rodebjer. Skulle älska att svepa runt i om somrarna och styla den lite som ovan...fast till jeans och linne......eller över bikinin....på Mallorca ;-) Mallorca önskar jag mig föresten också, en weekend i Palma skulle sitta fint. Rom också btw ;-) Har aldrig varit i Rom...skämmes!
Boken om ikonen Diana Vreeland, som baserar sig på hennes memos till sin personal under tiden på Vogue. Förutom allt annat har ju Vreeland gjort sig känd för alla sina underbart slagfärdiga citat kring stil, mode och livet i stort så jag tänker att hon skrev underhållande memos. Önsk på boken till mitt moderelaterade bibliotek.

Initiativet och drivet kring ¨Berätta om¨ kalendern är Emily Dahls

2 kommentarer:

Malin sa...

Å, apropå böcker till modehyllan i biblioteket så vill jag tipsa om Read my pins av Madeleine Albright. Så himla kul och intessant om alla hennes broscher och politiken! http://www.bokus.com/bok/9780060899189/read-my-pins-stories-from-a-diplomats-jewel-box/

Garderobenmin sa...

Malin - ja! Vilket bra tips! Den har jag ju läst om men som vnligt glömt att jag ville ha. Tack!