fredag 13 december 2013

¨Berätta om¨ LUCKA 13 - berätta om ett minne från din barndom

Alltså om någon har många minnen från sin barndom så är det jag, tycker själv att jag skulle kunna vara poster girl för en idyllisk uppväxt. Levde lycklig och fågelfri i den lilla byn där älven rinner ut i havet, när färjan slutat gå på kvällen blev det stilla och inga främlingar kom in och vi kom inte ut....om vi ville någon annan stans kom vi bara längre in i skogen ;-) Det var röda vita rosen på blodigt allvar, bo i tält vis sjön, näcka med tjejerna och leka älvor mitt i natten, klättra runt på berg, färjeläger och i alla stora träd värda att klättras i, leta ruiner och skatterna som blivit kvar i skräphögarna runt dem, svära blodseder, ta sig in i ödehus, grilla på stranden, lyssna efter pojkarnas mopeder, bygga en indianby, hänga vid Elisabets grav och nästan bo i bästa bästa by-stugan - som sagt, min barndom är så full av minnen att när jag ska sortera ut ett specifikt blir det så stort....kommer kanske i en bok någon gång. Inte här, nu, i mitt allra tröttaste.

Inga kommentarer: