onsdag 4 september 2013

hard work och patchwork

Ja vad vore jag utan familjen runt om kring.....en blöt liten svettfläck förmodligen. Maken är iväg på uppdrag och jag roddar tre kids all by my lonesome.....eller det gör jag ju inte för både svärisar och mina föräldrar rara hjälper till precis hur bra som helst. Underbart, då slipper jag bli en liten svettfläck ;-) Således har vi det toppen, äter nybakt kubb (!!), badar barn och kvällsbrottas som sig bör. Denna eviga kamp för barnens (barnets) sömn.....SOV SOV SOV....vill jag skrika ibland men det vore ju inte så lyckat i avslappningssyfte, för mig kanske iof ;-) Nåja, nu sover alla under 7!
Jeansblus fr Lindex, chinos fr H&M, skor vintage

6 kommentarer:

Librarybeth sa...

Väldigt intressant det där... tänkte på min äldsta som jag fick KÄMPA med när det kom till sömnen... hon är fortfarande den jag TJATAR mest på; gå och lägg dig... gå och lägg dig. Sedan går jag själv och lägger mig och så får hon ta konsekvenserna så klart själv numera... !

Librarybeth sa...

pst, härlig blus du har!

Alex sa...

Måste få tipsa om cd-boken Kaninen som så gärna ville somna! Fungerar bättre än sömntabletter på barnen!

Jessica E sa...

Phu, jag har en vecka framför mig då jag ska vara ensam med mina tre kids (6 år, 4 år och 3 mån) ...utan svärisar (som bor i Skåne och inte är intresserad av sina barnbarn...) eller egna föräldrar (som bor i E-tuna och jobbar).Det ska nog gå men jag kommer väl vara en liten våt fläck när maken kommer hem..HJÄLP!

Garderobenmin sa...

Alexandra - Ok, den ska jag kolla in för snart blir jag tokig!!
Jessica E - å herre...en hel vecka. Se til att handla i förväg, skit i tvätten och tillåt allt som gör det enklare för dig själv!

Jessica E sa...

Tack för tipsen :-) Precis vad jag tänker samt att det kommer inhandlas minst en Marabou Black/dag åt mamman :-D