torsdag 25 april 2013

svag i mitten

Bra dag trots rörig natt, vi försöker hitta formen för den här trebarnsekvationen även nattetid, vissa nätter sover del flesta där det är menat, andra nätter, som i natt springer vi alla runt som tettingar. Maken skulle dessutom upp 04:40 för att hinna med ett tåg....jag ammar runt 3-tiden på natten, lägg där till två storasyrror som har för vana att hoppa ner i parantesernas bädd nästan varje natt plus ett knytt i spjälsäng som behöver ses över då och då....ni fattar, lite hela havet stormar ;-) Tur att man vet att det kommer bättre nätter, tur man inser och accepterar att det kommer värre, tur att det kommer någon hit ikväll med middag och läggningsassistans, tur att maken bara är borta över dagen. Jag är ny och randig idag, gör ju vem som helst på lite bättre humör. Förövrigt promenerade jag i ca 30 minuter idag och det gick fint men nu är jag så trött på mitten. Hepp!

6 kommentarer:

Alex sa...

Skönt att du kommit igång och kan gå längre stunder! Rörelse gör så mycket, framför allt för orken!
Heja dej trebarnsmorsan!

Peace in mind sa...

Hela havet stormar, och jag ser den där Ikea-reklamfilmen för mitt inre...när alla springer runt och byter sängplatser. Men du verkar ta det med ro, och ha bra insikter!

Anonym sa...

Alltså - om det varit en exceptionellt dålig natt har jag alltid låten "imorgon e en annan dag" på hjärnan, så ärt med kids, haha, typ samma resonemang :-)
Bra kämpat! Kram akaf

Jessica E sa...

Åh vi har dett aspring till vår säng varje natt sedan ett halvår tillbaka och jag är väldigt oroad inför 3:ans ankomst om en månad...Ska försöka tänka som du och go with the flow samt ev läga ut en madrass på golvet för de stora kidsen :-)

Garderobenmin sa...

Alexandra - ;-D Trebarnsmor....jag blir pös-stolt när jag tänker på det! Ja det är skönt att känna hur orken sakta återvänder.
JessicaE - Vi startade en stjärnjakt för våra kids, för varje natt de somnade själva i sin sin säng och sov hela natten fick de en stjärna, efter 20 stjärnor fick de välja en belöning på leksaksaffären. Det fungerade faktiskt på Kiddet som är 6, inte lika bra på Kiddo som är 3. Jag måste styra upp bättre för mig på natten, ett bra amningställe att sitta på utan att behöva joxa med lampor och å annat. Ska ställa in en bra stol bredvid spjälsängen.

Jessica E sa...

Bra idé med stjärnjakt! Funkade vid pott-träningen av 4-åringen men inte alls på 6-åringen :-D Ska absolut testa igen!