söndag 7 april 2013

i förnekelsens tecken

Vi hade redan massor av snö här (ca 70 cm på vår egen gård) och i går och nu inatt föll det mer snö. Skit, nu är vår gata vit igen, den var ju faktiskt både bar och ganska torr igår morse. Jag vill inte! Nu kniper jag tills gatorna töat fram igen, hör ni det vädergudar, förstår ni vad ni ställer till med??!! Som ett motgift till snön visar jag två bilder som jag stoppat in i sommarens inspirationsmapp, easy breezy-stilen för lata somardagar när solen gassar, både för sommarhuset OCH kanske även för Härliga Resan vi gör till syd Europa i juli. Klänningsmodellen som Jennie Hammar  har här känns mycket lockande inför sommaren tycker jag, bekväm, förlåtande och väldigt fin. Ett par bruna axlar och man är hemma liksom.
Den här skjortan skulle jag kanske inte ha till stiletter i storstan, kanske lite mer sandal el låga herrskor och i lite mer lantlig miljö.....men jag skulle kunna tänka mig den till slitna jeans och halvhöga klackar redan i vår...trot el ej ;-)

Pics; Jennie H hos Amelia, Sartorialisten

Inga kommentarer: