onsdag 3 april 2013

i en tyst bubbla

Nä, ingen bebis idag. Har dock levt en mycket stilla existens, efter en dålig natt då jag först drömde att jag hade värkar vaknade jag strax innan 3 och insåg att det hade jag ju inte alls, så kunde jag inte somna om, plus att då låg vi hela familjen i samma säng....dåligt om utrymme att vrida och vända sig således. Jag valde en annan bädd och låg där och vände och vred mig tills morgonen kom och jag slumrade ett tag innan det var dags att göra dagisgrejen. Tack och lov för dagisgrejen säger jag bara. Efter lämnade barn och lite frukost kröp jag ner i sängen igen....klev upp 12:45, gjorde lunch till mig och förberedde mellis till kidsen. Det är en märklig känsla jag har i mig just nu, vanligtvis vill jag alltid ha tvn igång, ett magasin på bordet och datorn i knät.....men nu, pust, det är som om jag inte orkar ta in ljud el bild mer än nödvändigt. Tvn går bort, radio och musik också, jag går omkring i tysta rum, sitter och stirrar på en stol, men kollar blogg och insta då och då. Tyst bild fungerar tydligen. Jag sparar verkligen på resurserna, hamstrar. Har en känsla av att jag snart behöver alltsammans.

2 kommentarer:

Librarybeth sa...

Tycker det är rätt skönt att gå in i en sådan där bubbla av tystnad och ro.
Både idag och när jag var i det läge som du är nu.
Låter klokt att ladda så!

Anonym sa...

Fullt normalt?! Så hade jag det sista månaden - helt däckad. Spänning!!! Onormal känsla bådar gott! Kram!!!

Akaf