lördag 9 mars 2013

odling


Jag gillar att pyssla med allt som växer, både ute och inne. Just nu har jag ett litet avocado-odlingsprojekt på gång i köksfönstret. Hittills verkar det som om jag får bäst resultat på kärnan som får gro i vatten. En liten grodd är på g och det börjar bi dags att plantera om den i jord. Insåg att jag behöver en odlingskupa el dyl för att fixa till en riktigt bra och fuktig luft för plantan och eftersom jag är fåfäng även när det kommer till det estetiska i mitt hem duger det inte bara med en plastpåse el toppen på en petflaska....googlade runt lite och tex på IKEA(bloggen) dök det igår upp ett fint litet miniväxthus, det ska jag nog allt lägga rabarber på när jag får en chans. Men jag fick ett helt annat tips också. På nedre bilden har de planterat i gammeldags syltburkar med snäpplock....sådana har jag ju skafferiet fullt av, från farmor. Blir perfekt gro-burk med locket lite så där halv-på.
Pics; IKEA-bloggen Livet hemma

Inga kommentarer: