onsdag 13 mars 2013

med en lista


Hur har din dag varit?
Bra, hektisk. Försöker skapa det perfekta överlämningsdokumentet inför min föräldraledighet. Varit klädd i blandad grå och svart kompott fr H&M, för preggos och ej. Skor Soft Walk.
Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?
Vet inte. Har hört ngn historia om att jag skulle hetat Malin och min bästis som heter det skulle haft mitt namn men att de bytte.....men vet inte om det stämmer...
Vilket är ditt största beroende?
Just nu (politiskt inkorrekta - I knoooow!) färska jordgubbar och hallon. 
Vad gör du när ingen annan ser?
For me to know.....
Finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt?Storhandla - om inköpslistan är välgjord och det finns tid och lugn
Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Nä fy....pass
Vad beställer du på krogen?
Champagne el vitt vin
Vilken är din största skräck?
Sätter jag inte på pränt
Hur gör man för att ragga på dig?
hahahaha
Vad har du funderat över på sistone?
Förlossning
Vad var det konstigaste som hände i helgen?
Att min 2 1/2 åring ringde från Stockholm och berättade att de åt mat på Marie Laveau - jädra jäntsnyta och ha det härligt ;-)
När skäms du?När andra är generade. När jag inte gjort mitt bästa. 
Vem är den mest kända människa du talat med?
Carl-Philip, Nan Goldin (megakändis i konstvärlden), Kim Gordon fr Sonic Youth


Vilket uttryck använder du lite för ofta?
Ba.....hatar det, jag ba, dom ba, då ba.....ååhhhh, shut up människa!
Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
Kommer inte på ngt,däremot får jag ofta konstiga påståenden om mitt utseende levererade till mig....typ, alltså jag vågar egentligen inte säga det här men du var snyggare i din förra frisyr....nä hä, men säg inget då! Eller...blond, men varför då?? Jag bara...vad vill du ha för respons på detta???
Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
Tvätthögen, att gå och lägga mig i tid
Vad gör du när du är ledsen?
Pratar med Maken, tankar kärlek från kidsen
Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
Mardröm el välsignelse??? ;-)
Slappa jeans, eleganta, platta skinnskor, den perfekta tishan - slapp men smickrande figursydd, tunnstickad (mörkt grå?) kashmirkofta, slapp men skräddad svart kavaj uppsydd till mig, blingiga stora örhängen, typ diamant el annan äkta sten, vigselringar plus min safirring, Makens Omega, stor svart skinnväska, stor blom el orientaliskt mönstrad sidensjal, glasögon.......rouge....och den perfekta frisyren ;-)
Har du någon gång slagit någon?
Nej...tror jag iaf....men jag bet min bästis när vi var små ;-) Blev just påmind om att jag smällde till min bror en gång rätt ordentligt.....välförtjänt!
Vad ser du fram emot just nu?
En fin vår med Maken, ny bebis och friska barn. Två fester (post gravidmage) som redan finns inbokade i vår sociala kalender, ett trippelt 35års party och en bröllopsfest....kanske eventuellt har jag redan hunnit fundera ut en outfit inför partyt....kanske eventuellt ;-) Jag bloppade hem en grå skinn-tisha fr LindaKs bloppis i förrgår....kanske eventuellt blir den perfekt till svarta tighta jeans och höga klackar.....kanske eventuellt ;-)

3 kommentarer:

YF sa...

Den bitna skulle även vilja tillägga att du faktiskt en gång slagit en viss brolla. I en bil i Gränna, you know! Vitte finnes.... :)
Kram!

Garderobenmin sa...

YF - haha, just det! Hade glömt ;-)

tingeling sa...

Fin outfit för resten av livet! Jag tippar att Dagmars Neta är den perfekta tischan, iaf den här säsongen. Good luck med nr tre! Min lilla trea ( alla tjejjer) börjar dagis nu, ofattbart!