fredag 8 mars 2013

KVINNOR - I love U

Dagen idag - Påminna sig om kampen, som varit och som bedrivs. Minnas, se, uppskatta, inspireras och beundra.
Kvinnor på min lista, listan är oändlig men här är några, alla olika och på listan av olika skäl.
Sigrid Hjerten - för sitt liv på branten och för sin roll i konsten
Karin Larsson - för att hon var ett snille
Jenna Lyons - för stilen
Anna Lind - för att jag fortfarande känner att Sverige blivit snuvat på vår första kvinnliga statsminister
Sara, min vän här i staden, för att hon så modigt och tydligt ser sig själv
Diana Vreeland - för sin insats i modehistorien och för alla underhållande citat
Pia Johansson - för stora hennes talang som komedienne och att det alltid känns intelligent
Osv......
OCH - dessa fantastiska kvinns! Känner mig gammal som gatan och ett litet flickebarn på en och samma gång när jag ser deras klipp och full av beundran blir jag av driftighet, intelligens, humor och mod. Kolla in Bianca och Tifanny....vore Kiddet äldra skulle vi kolla in dem ihop.

Inga kommentarer: