måndag 18 februari 2013

v 32

Roliga saker idag;
Tillväxtultraljudet som gick som smort och det verkar vara min hittills största bebi jag har på g. Normalstor.....vilket ju är stort i min värld. Inte så konstigt att det känns knökfullt.
Lunchen med Maken...och semlan efteråt.
Att far min den rare körde hem både mig och ungar fr dagis, bästa bästa.
Den harmoniska kvällen med kidsen som liksom bara förlöpte stilla och fin.
Att Maken hämtar ut mitt paket fr H&M påväg till sin tennisträning.
Att jag med lite tur får (god) sushi till lunch i morgon....fast här handlar det ju mer om att glädjas i förskott än efteråt.
Sist ut, att jag äntligen fått in rörelserna i handen som behövs för att åstadkomma vad som liknar min frisörs lockar med plattången....även om de blir på ett sätt på ena sidan av skallen och på ett annat på den andra. Haha, hur svårt kan det va!!!
Dödssista bra sak, att det står jordgubbar å väntar på mig i köket....som ska ätas framför Dicte.

Den svarta klänningen jag har på mig idag vill jag passa på att tipsa om. Hittar den inte på webben men ni som bor i vår lilla stad kan hitta den på H&M. Billig, i stadig trikå, snygg halsringning och inte så lång ärm och i en sån där modell som liksom varken är tight el loose. Rak med lite luft i. Den är alltså inte alls för preggon. Tror att den kan vara ett kap, speciellt om man har ett glansigt linne el underklänning under så att den rör sig snyggare.....och inte korvar fast sig på långkallingarna ;-) Obs, har ej tvättat min ännu....dock tvättar jag nästan alltid trikå på 30 grader de första gångerna för att minska risken för att kläderna ska dra sig. (Även om det står 40.)

3 kommentarer:

Erika sa...

Tiden går fort, det känns som om det var alldeles nyss du visade bulan första gången på bloggen. Själv vet jag inte vad som hände, plötsligt v 27 liksom. Ur led är tiden å allt sånt. :)

Garderobenmin sa...

Erika - känner igen mig samtidigt som det känns evighetslänge. Skillanden denna gång är att jag har mkt mer fokus på "efter graviditeten". Vet att livet återgår till det normala (typ).

Jenny sa...

Härligt att allt ser bra ut där inne! Och jädrigt snygg i håret är du. Verkligen rätta knixen!