onsdag 27 februari 2013

som en tant

Vi har ett utrymme vid toppen av trappan, innan den övre hallen, där har jag ställt ett gammalt skåp som följde med huset i köpet. Där hamnar alla blommor som jag har "på vänt", typ pelargoner som väntar på vår, blomskott som väntar på sådd eller blommor som behöver står till sig lite för att bi fina igen. Tex mina gamla julstjärnor, får man julstjärnor att överleva efter julen blir de väldigt fina ljusgröna krukväxter, lite buskliknande. Jag har en sedan julen 2011 som står i biblioteket som är superfin.

Myrtenträden fick sig en knäck efter jul och jag trodde att de skulle ge upp helt men nu har jag fått fart på dem igen och de skjuter gröna nya skott.

3 kommentarer:

Frida sa...

Åh, jag måste också ta hand om min (enda) pelargon!

Anna sa...

och jag skulle vilja veta hur hur hur man får sin myrten att trivas? min lilla stackare har ett hårt liv...

Garderobenmin sa...

Frida - det är dax!
Anna - Jag räddade min genom att byta plats på den, ljust men inte för varmt, får aldrig torka så jag har flaskor med vatten bredvid och skvätter på lite (ganska mycket) vatten ofta. Plus en sån där pinne med växtnäring i jorden. Inte stå ovanför ett element!