onsdag 30 januari 2013

Missoni i öronen och finskt på fötterna

Igår var som sagt en (fram)tung dag då allt kändes otympligt, jag spillde på magen och stötte i hörn ;-) Så idag valde jag hel-tight och svart för att minimera känslan av otymplighet.....jag är ju inte så otymplig, har det lätt jämfört med många andra....men det är liksom trångt på insidan, fullt. Idag var iaf en lättare dag, mer stuns i stegen, kanske lite högre tryck i kroppen och i allmänhet en gladare känsla. Gårdagens rolighet bestod i att jag, på strumpjakt till kidsen, hittade ett par Missoni-örhängen i plexiglas på Lindex, halva halvapriset. 35 pix. Jag är ingen fan av plexiglassmycken i vanliga fall men ibland behöver man göra kovändningar. Jag kände att det blev helt rätt att köra på tokiga örhängen till en i övrigt o-detaljerad look. Egentligen hängde det plexiglasfjärilar i hängena också (men jag känner mig inte så fjäril-ig for the time beeing....mer humla just nu ;-), så jag avlägsnade flygfät och fick kvar ett par mer strikta hängen.
Iklädd ngt tight är den ju nästan komiskt rund magen min, det är väl därför krabaten sprattlar runt så himla mycket, för det finns en massa svängrum. Med Kiddo hade jag ju också en stor mage men när hon kom vägde hon bara strax över 2 kg den lilla skruttan.
Polon i osannolikt stretchig trikå är gammal och kommer fr Indiska, jeansen är fr H&M-maternity och stövlarna fr Myrornas och Finland.

5 kommentarer:

Anna sa...

din mage; herre så fin!
som jag drömmer om att vara gravid just nu... det gör man ju inte direkt i det där tillståndet.
hang in there!

Malin sa...

Tajt och svart runt magen är alltid en hit, tycker jag. Jättefint!

Jenny sa...

Assnygg gravidpingla!

Librarybeth sa...

Häpp, kalasfin!!!

Garderobenmin sa...

alla - tack fina människor!