måndag 14 januari 2013

förra året

Började fylla i den här listan innan 2012 var slut men den blev liksom inte riktigt klar. Kör en nu, what the heck!

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Bestämde oss för ett tredje barn.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja - massor!
Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov.
Vilka länder besökte du?
Inga...väldigt mycket inrikesresor men vad jag minns ingen utrikes, konstigt. 2013 började ju men en resa dock och fler finns inplanerade.
Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Inte saknar kanske men jag ser fram emot bebisen och ledigheten.
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
4 augusti
Vad var din största framgång 2012?
Graviditeten, nytt jobb, att jag lärde mig tapetsera.
Största misstaget?
Kan inte komma på något att gräma mig över....skönt.....att inte jag har läst fler böcker kanske då
Bästa köpet?
Tapeterna i biblioteket.
Vad spenderade du mest pengar på?
Huset
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag lärde mig att tapetsera som sagt, barnens lycka, alla nya bebisar och fina bröllop.
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012
Du måste flytta på dig - för att Kiddet älskar den och hävdar att den handlar om henne och Kiddo, hela Mando Diaos svenska album - för att vi spelat den varje helgmorgon sedan den kom.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Livet är en berg och dalbana, även 2012.
Vad önskar du att du gjort mer?
Läst fler böcker. Rest utomlands då kanske ;-) Hunnit umgås med vännerna mer...även om jag inte alls klagar. Tränat....jag var duktig under sommaren men resten är inget att skryta med.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Tjatat på barnen för småskit?
Blev du kär i år?
Ständigt förälskad.
Favoritprogram på TV?
Historieätarna, På spåret, Friday night dinner
Bästa boken du läste i år?
Har läst för lite som sagt. 
Största musikaliska upptäckten?
Mando Diao på svenska...om det nu räknas som upptäckt
Något du önskade dig och fick?
Graviditeten, nytt jobb, glada barn och en lyckad renovering
Något du önskade dig och inte fick?
passar på den, oförskämt att göra annat med tanke på ovanstående punkt
Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Middag med familj de grande
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
pass
Vad fick dig att må bra?
Make, barn, vänner och familj. Ensamresorna är toppen där i mellan.
Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen sådan crush.
Vem saknade du?
Vänner här och var i världen
De bästa nya människorna du träffade?
Fina människor nya i vår stad
Mest stolt över?
Idel upprepningar men Make, barn och hem. Att mina vänner är viktiga i mitt liv. Bloggen faktiskt!
Högsta önskan just nu?
Frisk hela graviditeten.

Inga kommentarer: