onsdag 16 januari 2013

det där med galaklädsel

Jag arbetar hemmifrån idag, skriver så fingrarna glöder, tyvärr inte på något mästerverk utan mer fylla i nödvändig info i rätt rutor. Nu är det dock kafferast i databasfabriken och jag har scannat galaklänningar till kaffet.
Det var Golden Globe-galan härom dagen, natten för oss. USAs version av vårt Kristallen-pris I guess...eller kanske lite tvärt om. Hur som. Oftast tycker jag att det är rätt trist med just gala-klänningar, pampigt visst, men sällan så där fashion-wow. Mest bara siden, sjöjungfrustilen, bara axlar eller bröst. Men det finns ju kvinnor (och designers) som ändå får till det så att det blir både vackert, coolt och mode. Som dessa två vackra och coola donnor. Båda fr Storbritannien....vilket inte förvånar mig. Att jag tycker att de lyckats bättre än de flesta "hollowood-starlets" alltså. Michelle Dockery (Downton Abbey) ovan, är så vansinnigt stilig i sin vita klänning med guld från en ny bakantskap för mig, Alexandre Vauthier. Jag älskar den "påklädda" looken när det kommer till gala. Högt i halsen och en liten ärm - perfekt. Även Helen Mirren är oändligt tjusig och värdig i sin svarta skapelse från Bagdley Mischka, tänk att vara så tjusig vid 67! Älskar hennes busiga page.
Pics; style.com

3 kommentarer:

avortexworld sa...

Hej Garderoben Min!
Fin blogg du skriver. Gillar din stil.

Kunde inte vara mer enig om galakläder generellt. Tycker du plockat fram två eleganta exempel. Vassa!

/ Vera

Garderobenmin sa...

Hej! Kul att du gillar bloggen! Ja visst är de vassa, rätt uttryckt!

Librarybeth sa...

Instämmer, dessa två exempel var riktigt fina!