söndag 27 januari 2013

Copperhill Mountain Lodge

 Det är ett magnifikt hotel, maffigt, snyggt och väldigt genomarbetat i alla detaljer. I rumspriset ingick såklart frukosten och det var en helt vansinnigt bra frukost. Dess utom ingår spa-avdelningen i priset vilket känns väldigt lyxigt eftersom den är så vacker och ljuvlig.
Loungen med den stora öppenspisen, loungen övergår i hotelbar och sedan bakom den, restaurangen.
En av de otaliga sittgrupper att välja mellan i loungen. Här avslutade jag och Maken vår fabulösa middag.
 Petter Stordalen (som äger hotellet) ville att hotellet skulle visa upp riktigt bra konst (heja heja säger jag!), han säger sig vilja "omdefiniera begreppet hotelkonst". Han anlitade Sune Nordgren (superstjärna i min bransch) för att fixa konsten till hotellet. Två av grejerna jag gillar bäst är dessa, skulpturen Ute av Charlotte Gyllenhammar som står i hotellets entré. Fantastisk! Även de två gigant-skulpturerna på restaurangens terass är verkligt fina, speciellt där de står. Upplysta inifrån när mörkret faller.
 Irma and Nuria av konstnären Jaume Plensa.
 Vårt rum! Tänk vad fantastiska lakan gör för känslan.
 A bed with a view, Åreskutan rakt utanför balkongen.
 Snygga rum dessutom med fina detaljer och material.
Morning glory.....Maken och jag var helt ensamma om spa-avdelningen i morse när vi gled ner i poolen.....det var en god morgon.....
 .....och sedan värmde vi oss i snygg-bastun.
På söndagar serveras ett galet lyx-fika......sedan utcheckning och jag har inte blivit hungrig än.

4,5 av 5 garderober till Copperhill!

Inga kommentarer: