söndag 28 oktober 2012

frostnupen

Kallt och vackert har vi haft det hos oss i dag....fast när jag tänker på det så inser jag ju att några grader minus bara är början av en lång kall tid. Men är den som idag, torr och kall, så är det underbart med vinter...även om den i en ideal värld väntar tills i slutet av november innan den slår till. Jag har iaf haft en efterlängtad lugn dag hemma med flickorna fina mina, vi fick vakna och njuta av frukost hos svärisarna men sedan har vi hängt här hemma. Jag har mest eldat, just nu brassar jag brasa i den fjärde kakelugnen. De på nedervåningen är alla heta som element och kommer att värma huset gott tills i morgon. Har även hunnit baka världens godaste banan och kanelkaka, göra ett helt lass med köttbullar och äta söndagsmiddag bestående av ovanstående med mor och far. Bästa fina! Nu väntar jag in Maken som har vart utrikes, njuter av att barnen sover, klurar på morgonens kläder, kollar jobbmail och väntar på att A-gruppen ska dyka upp i rutan.
Tröja med roliga ärmslut fr COS, gravid-tights fr PoP och Doc Martens på fötterna.

Inga kommentarer: