onsdag 13 juni 2012

KIDDO 2 ÅR!

Finaste lillungen min fyller två idag - en stor dag som vi ska fira. Jag blir så själaglad över livet när jag tänker på hur dramatiskt allt var när hon kom....eller när vi tvingade henne att komma en månad i förväg. Vid den här tiden för två år sedan hade jag precis varit sjukare än jag någonsin varit förut (och hoppas få slippa bli igen), en akut och svår havandeskapsförgiftning hade däckat mig.
Efter två mycket dramatiska dygn med ett blodtryck som bara steg å steg satte läkarna in ett magnesiumdropp för att skära av de elektriska impulserna i min hjärna och förhindra en ev stroke. Dramatiskt så det förslår och jävligt obehagligt. Förlossningen var en dans på rosor i jämförelse....ja eller dans å dans men ni fattar. Därför blir jag sprickfärdig av livsglädje när jag tänker på hur härligt det är att få leva å vara frisk. Freaking amazing!!! Grattis lillkärleken vår å heja livet!

7 kommentarer:

Frida sa...

Oii, stort grattis! Dramatik verkligen, så skönt att allt gick bra tillslut!

anna sa...

hu så otäckt. grattis! hoppas ni får en fin tvåårsdag!

YF sa...

Ja herregud, fy tusan va läskigt det var. Man blir då och då obarmhärtigt påmind om att livet är väldigt skört och därmed även väldigt tacksam för allt fint man har! Heja Kiddo, ha en toppendag!

mis(s)match sa...

Gott att det är över! Grattis!

Anonym sa...

Stort grattis till Kiddo! Hoppas ni har ett mysigt firande! Och så skönt att allt gick bra då för 2 år sedan. Kramar fru O

Librarybeth sa...

Ja, sannerligen. Livsglädje! Fröjd att ni alla mår bra och att din lilla Kiddo nu har haft en kalasfin födelsedag. Hon är född en synnerligen vacker tid på året!!!

Jenny sa...

Ja, gråtlycklig över att allt är så bra!