onsdag 11 april 2012

grinlycka

Hon fyller fem idag, barnet mitt. Fem år, det är inte kattskit det. Vi har firat, både tidigt i morse och nu ikväll. Ny cykel, den första tvåhjulingen med trampor, har invitgts. Grinlycka på att höra sin guldklimp förvånat ropa Jag kan ju cykla, jag kan!, strax efter 7 på morgonen när det bara inte gick att vänta längre med att få testa den nya skatten. En pärlemor-rosa liten bakelse med korg och pakethållare, mycket lämpligt inköpt via blocket. Två par nya skor i rätt kulörer gjorde henne överlycklig, likaså den dansande ballerinan i skrinet fr mormor och morfar och walkie talkies att dela med bästisen fr farmor och farfar. Som sagt, inte kattskit att fylla fem inte.
Jag testade en ny blus idag, fick ärva den av svägerskan nu i påsk. Passar finfint men är svår att fota när ljuset börjat ge med sig. Gillar den beiga nyansen mycket. Blusenkommer fr H&M, jeansen fr Cheap Monday och skorna är köpta på loppis för mycket länge sedan. Klockan är vinage, en present till Maken fr undertecknad och undertecknad lånar den ganska ofta. Fr Longines.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med födelsedagar! Stort grattis till kiddet! Fina presenter - och fin present till dig i förra inlägget. Jag kör en liknande svart sak till jobbet - inklusive skatehjälmen. Kram fru O

Cissi sa...

Just precis den där blusen ångrar jag att jag inte köpte när den fanns i butik. Säg till om du vill bloppa! ;-)

Garderobenmin sa...

FruO - Tack från Kiddet. Idag är det barnkalas...på fredag den 13e ;-)
Cissi - I´l let u know ;-)

Librarybeth sa...

Mycket vacker outfit!! Så fint med blus och jeans!! Och den blusen!!!

Anna sa...

å GRATTIS! fem år... stort!
fin du är, beiga spetssaker är jag mycket svag för..