torsdag 5 april 2012

dra mig i långbänk

1. Hur gammal är du om fem år? 40!
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Innan dagen är slut mina barn, man, svåger, svägerska, svärfar, pappa, lillebror, och en bästis
3. Hur lång är du? 152 cm....har vuxit 1 m och 1 cm i hela långa livet
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Haha, kommer inte ens ihåg den senaste som jag inte sett tidigare men Jönssonligen får guldfeber rullade häromdagen ;-)
5. Vem ringde du senast? Har inte ringt ngn ännu idag
6. Vem ringde dig senast? Har glömt mobben hos svärföräldrarna.....
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Är alla införstådda med allt......kryptiskt va ;-)
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Älskar sms
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta!
10. När såg du senast din mamma? I förrgår
11. Vilken ögonfärg har du? Gröngrå
12. När vaknade du i dag? Fick faktiskt sova till strax innan 7....inte alls pjåkigt eftersom den senaste tiden har varit väckning vid 6
13. Vilken är din favoritjulsång? Julsång???? Vadå julsång.....näe det tänker jag inte tänka på nu!
14. Vilken är din favoritplats? Sommarhuset, Sthlm, Italien (hela) och Paris, byn och Härnösand
15. Vilken plats föredrar du minst? Samhällen....ni vet...ett konsum, en nedlags bank, en mack, två pizzerior och en  eller tre frisörer
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Då är Kiddet 15!!! Vi bor kvar här i huset, i Härnösand men jag kanske jobbar med ngt projekt i Sthlm, vi är ofta i sommarhuset och försöker resa mycket med kidsen.

17. Vad skrämde dig om natten som barn? En gul tecknad häxa som jagade mig genom mina drömmar och killade mig så att jag skulle ramla ner för ett stup.....just det ;-)

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Säkerligen något som min yngsta dotter gjorde, hon är en rolig prick

19. Hur stor är din säng? 160 cm

20. Har du stationär eller bärbar dator? Älsk på min laptop
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med, mer eller mindre
22. Hur många kuddar har du i sängen? många, vi vet ju liksom aldrig hur många som kommer att vakna i sängen efter natten
23. Hur många landskap har du bott i? Sju typ....fast ett låg i England och ett i Schweiz
24. Vilka städer har du bott i? Örnsköldsvik, Göteborg, Winterthur, Göteborg, Linköping, Brighton, Umeå och Härnösand
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Det beror ju helt på vart jag är eller ska
26. Är du social? Ett socialt fenomen ;-)
27. Vilken är din favoritglass? Piggelin.....annars nästan vilken glass som helst om jag får grädde och nötter till
28. Vilken är din favoritefterrätt? Ngt riktigt tungt och chokladigt.....med grädde till
29. Tycker du om kinamat? Ja.
30. Tycker du om kaffe? Oh ja!
31. Vad dricker du till frukost? Te och juice
32. Sover du på någon särskild sida? Mest höger men älskar att somna på rygg
33. Kan du spela poker? Näe
34. Tycker du om att mysa/kela? Vem svarar nej?
35. Är du en beroendemänniska? Jorå, snöar in på väldigt konstiga grejor och så vill jag bara äta just det i veckor
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nä
37. Vill du ha barn? Har!
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och minilite francais
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nä
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet....men älskar också poolhäng
41. Vad spenderar du helst pengar på? mat, champagne, hotel och smycken
42. Äger du dyrbara smycken? Det ska vara "my precious" då, en ring jag fick av Maken, fem år gift och två barn-ringen
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Är en riktig tv-oman men har dte senaste året medvetet inte titta på favoritserier.....utan att kunna förklara varför faktiskt. Älskar På spåret!
44. Kan du rulla med tungan? Ja
45. Vem är den roligaste människan du känner? SofieN, HenrikJ, OlleD och OskarF....ett axplock som jag alltid gapskrattar i närheten av
46. Sover du med gosedjur? Gosebarn
47. Vad har du för ringsignal? En sådandär gammal ringsignal
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja, har tom saker jag använder....1m och 1cm ni vet ;-)
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Vår howardsoffa
50. Flirtar du mycket? eeh, näe
51. Kan du byta olja på bilen? ......jag kan iaf kolla oljan ;-)
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Alla skulle bli väldigt förvånade
53. Vilken var den senaste boken du läste? helt klart en deckare
54. Läser du någon dagstidning? Dagens Industri hemma och DN och TÅ på jobbet
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Damernas, Styleby....sköna hem tror jag
56. Dansar du i bilen? Inte så ofta....eeh
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P1, Stil!
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En liten hemlig plan
59. När var du i kyrkan senast? Dop i julas
60. Är du lycklig? Ja

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Kul lista! Känner jag att jag får tid att besvara dessa frågor tjuvar jag nog den av dig... ;) Glad Påsk!

Anna sa...

o en lista! snor!

Garderobenmin sa...

Gunilla - Do it! Glad Påsk!
Anna - En lång! ;-)