söndag 25 mars 2012

skrota runt deluxe

I röd stickad ulltröja och hunters, strosa med min unge och pappa mellan barndomens platser....passa på att säga "här gjorde mamma...eller här har mamma lekt.." utan att hon suckar av uttråkning utan istället tittar upp på mig hänförd och vill veta mer. Vad är röda vita rosen mamma....finns snusmumriken kvar.....hade ni verkligen en hemlig gång genom golvet...
Promenerade genom gamla fårhagen och konstaterade att det gamla högkvarteret inte riktigt är vad det en gång var. Här sov typ 15 ungar samtidigt en gång......glorious days.
Hemma hos mor igen bjöds det på lyxig senlunch.
Kvällen, mörkret och stormiga vindar drog in.
Idag har vi dukat prickigt, käkat våfflor, funderat över vårfrudagen, hängt med bror och hans fina familj, vilat, vänt ansiktet mot solen mer än en gång, sovit middag, lerat ner oss, badat både ungar och mig och nu väntar jag i soffan på att Maken ska landa.
Tack för en fin helg raraste familjen!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Åhhh! Nostalgi :)
Lät som en fantastisk helg.

YF sa...

Åh, KOJAN! Hur 17 fick vi plats egentligen!? :)

Linda K sa...

åh du skrotar i ulltröjan! det glädjer mig :D

Garderobenmin sa...

Jenny - ;-D
YF - Vi låg väl lite här å var och kanske lite på varandra också....och ngn byggde en hängmatta av en repstege om jag inte mins fel ;-)
LindaK - Yes! Mig med ;-)