torsdag 8 december 2011

LUCKA 5 - berätta om vem du var för ett år sedan
För ett år sedan var jag också hemma själv med kidsen, då var Maken långt bort i Amerikat....och köpte en Burberry-trench till mig visade det sig ;-). Jag matchade vitt med vitt och var fortfarande föräldraledig men visste att jag fått ett nytt jobb som skulle börja efter nyår. Det var en ljuvlig december, kanske min bästa någonsin. Bara mys, hänga med andra lediga föräldrar och mycket familj.Det var galet kallt och enormt mycket snö, men mer skulle det bli. Det var så mycket is på vårt hus att den började krypa in i väggarna....vi köpte portabel värmefläkt och nötte mycket på våra stickade sockor.
Jag drömde om att fira jul i lång svepande klänning och mysig kofta a la Richard Chai......och
Kiddo var bara en liten pluttebebis som jag kunde bära omkring i åkpåsen, jag hittade en päls på secondhand som bland annat värmde mig på svärisarnas midvinterfest.....och
vi hade vår första julfest i Härnösand, en riktigt lyckad historia, mina ben var mörkblå och klackarna konjaksbruna.

Inga kommentarer: