torsdag 15 december 2011

LUCKA 15 - berätta om en av dina favoritböcker
Jag klurade och klurade på den här.....har ju redan skrivit rätt mycket om mina favoritböcker i olika kategorier....kunde jag hitta en favorit som jag inte nämnt? Japp! En helt unik bok och jag tror att det är en av mina få böcker som jag faktiskt aldrig skulle kunna ersätta. En handgjord och handmålad bok i sammetsband som en av mina bästa vänner gav mig i julklapp för 20! år sedan. Hon är konstnär och hade talangen redan då (nu är hon riktig konstnär, utbildad och verksam i Oslo). Boken handlar om läke-växter, homeopati. Sidorna är skrivna på skrivmaskin och sedan har hon målat illustrationer i akvarell. En av de finsate saker jag någonsin fått.
Kastanj...uppenbarligen bra att ha om man har blödande hemorrojder eller kronisk bronkit...hua.

2 kommentarer:

YF sa...

Åh, den kommer jag så väl ihåg! Underbar!

Garderobenmin sa...

YF - Underbar!