torsdag 15 december 2011

hektiska tider

Mönstermaxar idag med farmors ulljacka och min sjal fr Ryssland, örhängen fr Misst, tisha fr Monki, jeans fr Lindex (något av de skönare och snyggare jeans jag någonsin haft!) och boots fr Musling.
Mycket att stå i så här innan jul....som om jorden slutar snurra och tiden efter jul inte finns...varje år samma sak ;-) Nåja, det mesta är ju kul grejer. Igår tyckte jag lite synd om mig själv, lite bara. Skärpte mig och radade mentalt upp allt roligt som ligger i pipen, imorgon middag hos nya vänner (love it!), lördag - Kiddets dansuppvisning på Teatern!!!!, Svåger och Svägerskan kommer till stan och de äter middag hos oss, söndag - dop för nyaste kusinen, älskar sånt, hög mysfaktor på att samlas i en liten kyrka strax innan jul, dra på sig en klänning, delta i en vacker ceremoni, äta gott och umgås. Förutom det har vi börjat greja så smått i nya huset....ett kök är rivet för att ge plats åt min, eeh jag menar vår, vuxensvit med klädkammare, sovrum och badrum. Se! Intet synd om mig.....förutom mitt gigantiska munsår då, mitt på överläppen....
Slapp tisha till "klädd" kavaj!

6 kommentarer:

Anna O sa...

Hej Linda! Kan du inte tipsa dina läsare om musikhjälpen www.musikhjälpen.se. Alla flickor har rätt att gå i skola!/Anna

Garderobenmin sa...

AnnaO - såklart! Gört nu!

Librarybeth sa...

Och jag säger så snygg outfit! Pyssla om munsåret (sånt suger...)resten var ju bara trevliga saker!

Garderobenmin sa...

Librarybeth - thanks, kändes bra idag.

Vesnas vardag sa...

Vad fin du är. :) Den jackan är gudomligt snygg. Hoppas det blir lugnare mitt i all julstress. Här har jag halt tappat fokus på det. Kanske är det snön eller studierna. Har bakat en hel del med barnen, pysslat, julpyntat..men något fattas. Han förmodligen mina tankar på annat håll.

Garderobenmin sa...

Vesnas vardag - Tack, den är en riktig guldklimp! Jo jag ser lugnet komma närmare. Älskade människor kom till norr idag och det medför finstämning.