söndag 11 september 2011

Korsmässomarknad

Igår var det Korsmässomarknaden i Härnösand, en av de mysigare sakerna som händer i vår stad varje år. Marknaden har funnits till och från sedan 1400-talet med regelbundet i modern tid sedan 1980-talet. Den arrangeras av Härnösands vävstugeförening och är en riktig kvalitetsmarkand. Inget skräp alls faktiskt. Närodlade grönsaker och frukt, ost, honung, blommor och hantverk allt från bygden.

Marknaden går av stapeln i stadsparken, det tycker jag är en av vinsterna med den, att folk faktiskt befinner sig i parken, att det blir ett härligt folkliv.
Köerna framför de fina grönsaksstånden var långa....nästan lite hetsigt ;-)
Mangold....det ska jag allt odla själv nästa sommar.
Blandad kompott blev det. En underbar kudde i ull med både dalahäst och tofsar, köpt second hand i Röda Korsets stånd, färska rödbetor och gröna bönor, ostar fr Rotsjö Gård och ett knippe torkat lin.

Japp, den tofsen kommer att passa fint i min röda Howard i stan.

3 kommentarer:

Intressesmurfen sa...

Å så härligt det låter. Jag vill också!;)

Intressesmurfen sa...

Och kudden var super fin!

Garderobenmin sa...

Intressesmurfen - Det var riktigt fint! Älskar mitt kudd-fynd! ;-)