fredag 19 augusti 2011

Mallorca - kläder

Idag peppar vi för kalas här i sommarhuset och jag vet inte hur mycket outfits det hinns med för än i kväll då partystassen dras på. Tror för övrigt att jag kör på klänningen ovan, med annan tvist. Istället för dagens bjuder jag på några av mina outfits från mallis-semestern. Den ovan är ett super-rea fynd som jag gjorde dagen innan vi drog till Mallorca, 50 pix på H&M, tror att den kvalar in som en av mina skönaste klänningar någonsin.
Kaftanen! Urgammal, köpt på Indiska för att kanske bäras på en temafest....det gjorde den inte men nu blev den prefekt för min brallis på Mallis-plan. Eller som Carrie säger, some outfits wait a life time to be taken somewhere special.
Inte bara blommigt och skirt. Blus fr Monki som jag kapat ärmarna på, svart lång kjol fr H&M.
Långklänning fr H&M, en kvarleva fr senaste graviditeten.
Pga av ständiga havs och poolbad och otrolig värme blev det mest uppsatt hår.
Sangria och flätor i skuggan vid vår alldeles egna pool. Tunikan köpte jag för en tjuga på ett riktigt läskigt "klädvaruhus" vid ena ändan av sandöbron för en sisådär hundra år sedan. Tänkte att om jag någon gång ska vara lite lyx-hippie så kan den passa...annars har den ju bara kostat mig en tjuga. Den har nu varit med på stränder både i Italien, Spanien och Turkiet och till en slottspool i Frankrike. Inte illa för en tjuga.
Poserar i uteköket. Orange tisha med knyt fr H&M och en riktigt favorit - sidenkjolen fr Zara.
Redo för vår sista middag på Mallis i blus fr Lindex, shorts fr H&M och halsband fr Indiska.

Sista stassen, bekvämt klädd för resan hem. Blommiga brallor fr H&M och ett gammalt linne som jag snott fr mamma.

Hepp!

5 kommentarer:

Sandra sa...

Älskar den röda blusen från lindex, finns den i höstkollektionen?

Maria S sa...

Alltså Linda, du är ju så snygg i alla dessa outfits så man kan dö!!! Ta åt dig, för jag menar det verkligen! När ska du träda in som min personliga stylist och personal shopper??? Jag saknar dig och din fina familj! Kanske komma hit och hälsa på? Så fort jag hittat nytt boende så hör jag av mig. Bor på soffan hos en vän just nu. Kramar i massor från dalkullan i Provence

mis(s)match sa...

Så fint du passar i långklänning/kjol!

Garderobenmin sa...

Sandra - nej tyvärr, fick den för en femtilapp på rea tidigt i sommar.
MariaS - Ååh tack rara du! Skulle vara lovely att få se Provence! Vi fäljer dina äventyr med spänning! Kram modiga vännen, L
mis(s)match - Tack! Det mesta blir ju långt på mig....;-)

Anonym sa...

Finfina outfits! Ser ut som en härlig semester! Älskar kaftanen!
Kram fru O