onsdag 3 augusti 2011

Broöppning 2011

Så hände det sig i den lilla staden att det blivit dax för festival igen, Broöppning 2011 was up on us. Oh the joy! Förväntansfulla vandrade stadens hipsters genom den ballong-pryda portalen för att förlusta sig på diverse sätt.
Vi hade alla biljett med mat i mitt gäng, ett smart val eftersom Broöppning äger rum i St Petri Logen med tillhörande park och där kockar ju Jonatan och hand gäng med bravur.
Parken var pyntat å grann.....
.....Britta Persson var bäst....
.....The Radio Dept. var creddigast (gjorde sin enda sverigespelning för i sommar just där och då.....och Loop Troop Rockers hade bäst show men studsade runt så att de inte fastnade på någon bild.
Jag studsade också runt, hela långa kvällen och ända in på morgonen. Som den exemplariska bloggare jag är försöker jag här få till en dagens kl 03:30....i soluppgången....kanske inte bara fotografens fel att bilderna är en aning suddiga i kanten.
En av de bästa och finaste fotade, långväga och efterlängtad. Kärlek!
Hur som, jag hade iaf på mig byxor fr Monki, kavaj å linne fr H&M, väska fr Caia of Sweden och sandaler fr DinSko.
Stupade i säng vid 4 och sov som Törnrosa tills domkyrkan ringde in till mässa vid 11 - oh the joy!

Inga kommentarer: