måndag 11 juli 2011

85-årskalas på Ulvön

Makens mormor är en riktig big mama för sin stora familj...den som jag oftast talar om som klanen. Igår firade vi hennes 85-åriga födelsedag med skärgårdslunch på Ulvö hotel. Rasande trevligt och gott. Ulvön är för övrigt en riktigt fin pärla som verkligen tåls att besöka om man skulle råka vara här hos oss i Höga Kusten.
Jag var lite JackieO, Kennebunkport, NewEngland inspirerad i min klänning fr Lagom, Palmgrensväskan och Hermes-scarfsen.
På Ulvön är det vackert och idylliskt, sjöbodar, gulliga hus, en gränd och små cafeer och restauranger överallt.
Ulvö hotell är supernytt och fixat, imponerande fint.
Kiddo var sailorinspirerad och som vanligt galet söt.
Vu från promenadstråket.
Såklart kan man köpa med sig Höga Kustens delikatess hem från ön. Ååh vad jag längtar efter årets första klämma!

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Nu vattnas det i munnen på mig! :D

Garderobenmin sa...

Surströmming är det bästa!