onsdag 22 juni 2011

mer av andras bilder men mina åsikter

Nu bor jag ju sannerligen inte i Florens eller Milano, men om jag gjorde det och ständigt var tvungen att tänka på att vara snygg och sval så skulle jag gärna glida runt i tillvaron så här. Skjortan och den långa plisserade kjolen är en helt ljuvlig kombo.
Har jag berättat om när jag var i Milano och kände mig som en gråsten....eller möjligtvis som en björkstubbe? Jag och Maken tog tåget ner genom Alperna när jag bodde i Schweiz, till Como och sedan Milano. I Milano drabbades jag av något som sällan händer, jag kände mig totalt fel och ful....alltså jag menar att jag oftast tänker igenom väldigt väl vart jag ska och anpassar kläderna där efter. Jag var klädd för romantik i Como, inte city chict och dyrt i Milano. Maken, lite förvirrad den stackarn, fick tvinga mig att gå in i butikerna. Vilket jag gjorde....efter jag bytt skor till de flottare med klack som jag hade i väska inför kvällens middag....haha. Thats just me.
Pic; thesartorialist.blogspot.com

Inga kommentarer: