tisdag 10 maj 2011

lite sommar i solen....

...men fortfarande bara vår i skuggan el när vinden blåser. Perfekt långkjolsväder. Jag har haft en underbar föräldraledig dag (som iof just avslutats med två obstinata tjejer som vägrade ge upp, men om det är det värsta en dag bjuder på är väl livet på topp). Kiddo och jag började vår dag tidigt, typ 6. Således hann vi med en kort och underbar vila redan innan kyrkis. Där hängde vi med kompisar, pratade med nya bekantskaper och åt god irakisk soppa. Jag gillar kyrkis öppna förskola, både för att det är rar personal där, att kaffet är gott men också för att vi som går dit är så blandade, både i åldrar och nationaliteter. Idag har jag haft nöjet att både diskutera div med en kubanska och prata mat med en irakiska....plus en massa strunt med rar vän ;-) Berikande...för att låta en smula småreligiös.
Sedan hämtade vi Kiddet på simskolan. Hon fick bestämma vad vi skulle hitta på så det blev bus och lek på den ännu ej för säsongen öppnade minigolfbanan. Sedan flöt dagen på. Nu sitter jag här och bloggar, ska snart ringa en god vän och äter mitt nya kvällsgodis. Banan, apelsin och filsmothie med pumpafrön och solrosfrön. Mumma.
Häls häls till farfarn som vi saknar redan! Nighty.
Jeansjackan är väl en sisådär 15 år gammal, korallfärgad magkort tisha fr H&M och kjol fr samma ställe.
Kängorna kommer fr Wera och jag är så nöjd med att de äntligen börjar se lite slitna och använda ut.

Inga kommentarer: