måndag 4 april 2011

avslut

Det blev trist och svårt med boklistan på slutet, kör de sista 5 i klump. Day 26 – A book that changed your opinion about something Säkert massor men minnet är blankt, men hu så dåligt. Enda svar jag kan ge är kursböckerna när vi läste om konsthistoriens skulpturer, det trodde jag var trist men blev ytterst fascinerad. Day 27 – The most surprising plot twist or ending I julas när jag läste Strindbergs stjärna - så sjukt dåligt slut att jag blev på dåligt humör. Har ni sett den sista Indiana Jones-filmen (haha´, alltså nu dör jag lite över att jag bloggar om Indy men precis som Fantomen gillade jag Indy när jag var ett Kid.) iaf, filmen slutar ju totalt hopplöst med rymdvarelser. Rymdvarelser!!! I Indiana Jones, men hallå! Samma känsla fick jag av slutet på Stindbergs stjärna. Day 28 – Favorite title Totalt omöjlig att svara på. Har ni någon favo, titel alltså, inte bok? Jag svarar Möss och människor av Steinbeck, bara för att jag älskade boken och läraren (Torsten, 8b!)som läste den för oss den första gången jag fick den till livs och för att jag glömt den under tidigare rubriker där den hade passat. Day 29 – A book everyone hated but you liked Alla deckare som anses vara skräp men som jag haft stort nöje av. Day 30 – Your favorite book of all time Har jag förhoppningsvis kvar att läsa. Va! Haha, vilket svar va! Pjuh, så var listan komplett, typ. Men det var kul att gå igenom den, att försöka minnas sin egen litterära historia. Jag fortsätter nog att tjata lite om böcker då och då.

Inga kommentarer: