tisdag 15 mars 2011

Fahrman, Styleby, Burfit & Paris

Såg hos Frida (kanal5.se/web/guest/fridafahrman) att hon lämnar Stockholm för Paris i ett par månader. Låter underbart tycker jag. Alla som tittar in här hos mig mer än en gång vet nog att jag är mer än lovligt nöjd över tillvaron här uppe i norr men jag kan inte låta bli att sväva bort en stund i den otroligt romantiska idén att bo i Paris en vår. Va! Så underbart. Inte hjälper det att jag för några minuter sedan läst magasinet Styleby från pärm till pärm (älskade det btw) som avslutas med ett hemmahos hos favoriten Lovisa Burfit som bor i Paris och verkar vara väldigt Paris. Jag har varit där ett par gånger och kan ärligt säga att jag är ordentligt förälskad i staden...inte så orginellt kanske men så är det. Den grep mig. Nu när jag började drömma om den igen ville jag kolla bilderna från vår bröllopsresa där men till min stora besvikelse måste jag nog efter idogt letande på diversa datorer och externa hårddiskar inse att bilderna är borta. Snyft, verkligen verkligen snyft. Resan gjorde vi innan jag bloggade så de finns inte ens i ngn webversion någonstans. Åhh morrmorrgruffgruff. Tur att jag har så bra minne, stackars er som inte får se de romantiska outfits jag tänkte glädja er med ;-) Men från senaste resan finns en uppsjö bilder, mindre romantik mer party. Åkte med kollegorna till fotografimässan Paris Photo, mycket mingel, bubbel, promenader och fniss....och konst så klart, fantastisk och underbar fotografisk konst. Men som sagt, det fnissades en del. Som på bilden ovan, när jag lekte modell framför en fontän nära Louvren (och vårt hotel). Ååh Flashy;-), så kul det var!

2 kommentarer:

Flash sa...

Verkligen en toppenresa, saknar fnisset.

Garderobenmin sa...

Flash - jag med!!! Kram.