tisdag 1 mars 2011

Day 09 – A book you thought you wouldn’t like but ended up loving

En av de bästa vännerna från mina universitetsår föreslog för länge sedan att jag borde läsa Gudfadern av Mario Puzo men jag bara fnös åt honom. Som tur är gjorde jag det ändå och trots att jag inte är någon maffiafantast eller inte alls gillar böcker som innehåller glorifiering av de kriminella älskade jag boken. Gudfadern är en av mina topp 10 läseupplevelser, jag skulle nog säga att den har det mesta. Man har fått en rejäl resa när man lägger ifrån sig boken...och det gör man inte för än den är slut. Rekommenderas!

2 kommentarer:

B sa...

Du liten, det här med böckerna spajsar verkligen upp din blog. Jag vet ju att du är en bokfantast, men egentligen pratar vi inte så mycket om det - fantastiskt att få höra om dina tips!!!

Garderobenmin sa...

B - Å så kul att tycker det, jag var inte säker...tänkta att det blev mest gäsp...men då så, jag kör på!