onsdag 23 februari 2011

Teplo betyder värme - Resturangtips S;t Petersburg

Vi hann med en kväll på tu man hand i Ryssland, min käre Make och jag. Lyxigt att få klä upp sig lite och gå ut och vara romantisk med sin älskling. Jag gled i min sammetsklänning fr Indiska, secondhandjackan med päls fr WeekdayVintage och stövlarna fr Whyred. Halsbandet fr Lanvin loves H&M som jag fått av finaste S-Fab är perfekt att packa med på resa, fixar till den allra mest trista stass och gör sig både dag som kväll.
Restaurangen heter Teplo och jag skulle säga att den var en mix av Europa och ett modernare Ryssland. Hipp, skulle lika gärna kunnat ligga i Stockholm...på Söder ;-) eller i NY. Jag älskade den!
Vi drack drinkar innan maten! Jordgubbs-mojito! Jiho!
Mojito plain för Maken.
Menyerna såg ut som gamla fotoalbum.
Restaurangen låg i en källare som var vitmålad, ganska lågt i tak så allt kändes väldigt mysigt och intimt, lite som ett vardagsrum.
Maken är inte så mycket för dessert och körde på en till drink istället. En varm te och romdrink, hur god som helst.
Jag är mycket för dessert och tog en traditionell rysk kaka, helt fantastisk. Choklad med en slags gräddfilsfyllning...låter skumt kanske med det var himmelskt.
När vi gick fick vi med oss en liten påse med "hem"bakta kakor, till frukosten sa vår servitris. Fin grej va!

2 kommentarer:

Ida sa...

Gillar chokladsås-ugglan skarpt.

Garderobenmin sa...

Ida - fin va! Hoppas allt är bra! Kram.