söndag 13 februari 2011

Day 02 – A book that you’ve read more than 3 times

En bok som jag läst mer än tre gånger....alltså numera läser man ju inte böcker så många gånger, jag är glad om jag läser dem en gång.
Jag fick gå långt tillbaka i tiden för att komma på vad jag skulle skriva om och utan att skämmas ett spår så blev det Tracys hämd av Sidney Sheldon. Jag älskade den, lan jag ha varit runt 12-13 år? (Älskade även filmen) Hjältinnan Tracy är en tjej som hamnar på botten och allt är på väg att gå påt skogen men naturligtvis, genom lite tur, hennes stora godhet ;-) och en hjälpsam man ;-) går allt vägen och hon förvandlas till en über cool kvinna/fasadklättrar-tjuv och allmänt smart bedragare. Som en blandning av Robin Hood, Indiana Jones och Cat-woman. Som sagt, jag älskade den.
En annan bok som var otroligt närvarande för mig under flera år var Tordhyveln flyger i skymningen av Maria Gripe. Mysterier, ett kompisgäng och spökkänsla. Underbart skriven för en tidig läslus som jag var. Längtar verkligen efter att få läsa den för Kiddet.

3 kommentarer:

Ojet sa...

men åh! tracys hämnd. grymt bra ju, vågar inte läsa i vuxen ålder i rädsla för att bli besviken.
tordHyveln, hi
*tänker ut boktips till bloggen* tack för inspiration

Garderobenmin sa...

Ojet - den var ju iaf grymt bra, jag tror vi skulle uppfatta den liet annorlunda idag... ;-)

YF sa...

Åh, Tordyveln....... Sommarlovsföljetong på P4 1991...? Lycka!