söndag 26 december 2010

dan före dopparedagen

Dagen innan julafton var både mysig och vanvettigt stressig. Först mysig för att Makne jobbade halvdag och mötte upp med oss på stan för lunch. Stressig för att jag hade massor av julklapps jagande kvar. Höll nästan på att smälla av ett tag men besinnade mig och coolade ner. Dök in på Härnösands bästa butik, Hemslöjden, och hämtade andan. Där stod en kär vän, hon hämtade också andan mitt i all stress. Hur man håller på liksom, jag hade behållit harmonin och myset ända tills dagen innan julafton och då brakade det loss. Lätt att tappa fokus och inbilla sig att det finns saker viktigare än mys och ro, den perfekta julklappen tex ;-) Den perfekta julklappen kan omöjligt stressas fram dagen innan julafton. Hur som, när jag såg mig själv i vännen som också höll på att låta julstressen äta upp henne så coolade jag ner, Du också kära vän hoppas jag.

Jag var helsvart (hade glömt hur snyggt jag tycker att det är att ha allt svart och bara skapa kontrast genom att blanda nyanser och material). Blus med snygg krage fr Monki, stickad stortröja fr H&M, jeans fr Lindeberg och skor Whyred.
All black the day before christmas. Almost forgot how much I love it, all black and just create contrasts with different materials. Among other things I almost lost my mind this day, just silly silly christmas stress, but I pulled it together at the sight of a dear friend. Thanks.

6 kommentarer:

Sara sa...

Det var en vändpunkt, det där mötet. Förlösande. Jag gick vidare till affären där man köper julklappar till pappor, och köpte raskt en julklapp till pappa - som vi bestämde. Sedan återvände jag till Hemslöjden, och köpte julklappen till mamma - som vi bestämde. :)

Sen var det turen till Systemet. Den blev kanske inte helt lyckad. Men, det är historia nu!

Underbart att springa på dig - vi gör det igen! :)

Garderobenmin sa...

Sara -Ja ibland behöver man se hur man håller på Hetsar upp sig över en massa grejer. Jag struntade i systemet, gick hem och lastade av och sedan blev det en tur till, julblommor. Sedan small jag av på hallgolvet ;-)

Anna sa...

härnösand? är du från härnösand? hade jag helt missat. vi ställde in den planerade härnösandsjulen och fick en stockholmsjul i stället.

Jag läser men brukar inte kommentera ;)

Anna sa...

jag är förresten inte från härnö, men min man och mina bästa vänner ;)

Garderobenmin sa...

Anna - nästan, född i höga Kusten. Har precis flyttat till Härnösand efter typ 10 år i Göteborg mm. Maken är infödd Härnösandsbo! Kanske känner de varandra, makarna. Ska fråga ;-) Kul att du läser min blogg! såg din lista och profil, fattar att ni haft/har det tufft. Skickar positiva tankar ut i cyber. heja heja livet!

Anna sa...

vad lustigt, min mans bror m tjej o 2 barn flyttade till härnösand för 3 år sedan, efter 20 år i göteborg ;)

tack tack!