tisdag 28 december 2010

2010

  1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut? Flyttade hem till norrland, låg sjuk på sjukhus
  2. Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga.
  3. Fick någon du känner barn? Jag!, det kom även en Ebba en Lykke en Lovis och en Erik. Idel fina ungar.
  4. Dog någon som stod dig nära? Tack och lov inte. Blev dock väldigt berörd när bloggaren Anna (annajansson73.blogspot.com) förlorade kampen mot sin cancer. Ser till att uppskatta livet än mer nu.
  5. Vilka länder besökte du? Danmark....var det verkligen det enda? Jag vet iaf att jag redan har två länder på agendan under 2011 som jag aldrig besökt, Ryssland (SanktPetersburg, hallå Eremitaget here I come!) och Finland.
  6. Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011? En tränad och frisk kropp, nästa års projekt.
  7. Vilket datum kommer du alltid att minnas? Det kom en dotter den 13 juni vill jag minnas ;-)
  8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått? Kiddo som kom och att bli frisk efter att ha varit riktigt sjuk.
  9. Vilket var ditt största misstag? Att stressa en aning för mycket som gravid.
  10. Vilket var ditt bästa inköp? Kan inte komma på något så jag väljer Makens bästa istället, ringen till mig i 5års-present ;-) (Fast han skulle nog säga bilen;-)
  11. Vad spenderade du mest pengar på? SJ och SAS och sommarhuset tror jag.
  12. Vad gjorde dig riktigt glad? Att Kiddo föddes och mådde bra, att jag blev frisk, att mitt Kid gillar sitt nya dagis, att jag fick jobb, att vår lägenhet är så in i bänken perfekt mm.
  13. Har du varit sjuk eller skadat dig? Halva 2010 var kass...el snarare var jag kass. Alla gravidkrämpor man kan tänka sig, avslutat med en farlig och svår havandeskapsförgiftning. Fy f#n för att vara sjuk.
  14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010? Oskar Linros allra mest och Robyn.
  15. Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år? Först sämre, mycket sämre. Nu är jag på topp!
  16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på? Under första halvan vila, under andra halvan träning ;-)
  17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på? Strunt
  18. Hur var din julafton? Snöig, kall, full av klappar, mat och fin familj
  19. Blev du kär? Behöll den kärlek jag gått och burit på i 10 år. Vi hade faktiskt 10årsdag 2 dagar innan jul och firade 5-årig bröllopsdag i somras. Blev ju iof galet kär i bebisen som kom i juni.
  20. Vilket program har varit det bästa på tv? På Spåret, Plura och Mauro (var det iår?), Så mycket bättre, otippat för mig själv - Ladies på Östermalm (älskar Gaby!), en dokumentär om Robert Mapplethorpe och hans snubbe Sam Wagstaff på svt, blev nykär i Greys och Kronprinsess-bröllopet (alltså direktsändningen). Jo, jag gillar tv.
  21. Hatar du någon som du inte hatade förut? Nä, men det var nära ett tag.
  22. Vilken var den bästa boken du läst under året? Nära på omöjligt att välja, jag tar Patti Smiths Just Kids och Norrlands svårmod av Therese Söderlind
  23. Vilken var din största musikaliska upptäckt? Jonathan Johansson
  24. Önskade du dig något som du fick? Frisk unge
  25. Önskade du dig något som du inte fick? Näe, här vore det förmätet av mig att kommma på något när jag bara tjatar om hur bra vi har det.
  26. Vilken var årets bästa film? passar på den. Note to self; se mer film.
  27. Vad gjorde du på din födelsedag? Åt tårta på sängen, fick ett par Hunters, secondhand-shoppade, gick på vernissage, firades av Svärföräldrar, hade middag för bästisar. Bra dag!
  28. Vilka var de bästa människorna som du träffade? Familj och vänner är det bästa. Träffade även en och en annan cool konstnär, även en och en annan ganska ocool konstnär...
  29. Hur skulle du beskriva din klädstil? Kan någon annan hjälpa till här? Jag känner mig en smula splittrad.
  30. Vad fick dig att må bra? Livet vände efter förlossning och flytt
  31. Vilken kändis var du mest sugen på? Har inga hang ups.
  32. Vem saknade du? När vi var kvar i Gbg längatde vi upp till alla här och bästa sommarhuset. Nu saknar vi vännerna i söder nått vansinnigt. Vansinnigt!
  33. Vilken var din bästa månad? Halva juni och juli gick jag omkring och kände att det var skönt att vara vid liv, hela hösten och vintern har varit underbar.
  34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre? Egentligen inte, det var väl det där med att vila mer när man är på smällen då, men annars sitter jag nöjd. Iof kanske eventuellt skulle jag skrikigt ifrån till olika människor lite mer, under jobbåret.
  35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här? Mer tid med familjen, mer tid i sommarhuset (max 4 månader till instädning!), nya kids runt omkring håller jag också tummen för, bättre och bättre dag för dag helt enkelt.

Inga kommentarer: