torsdag 18 mars 2010

Glömsk

Igår glömde jag datorn på jobbet, inte konstigt att min Kånken kändes lätt på hemvägen. Således ingen dagens igår, nu blir det en gårdagens idag istället. Jag har turen att ha två barndomsvänner boende i samma stad som mig, vi har alla tre vuxit upp i samma lilla by och även följts åt från lekis till 9an. Tillsammans med några andra damer som tyvärr bor långt från oss var vi ett riktigt järngäng som alltså i princip känt varandra sedan vaggan. Lyx tror jag allt att det kallas att få ha så långa vänskaper som fortfarande är aktiva (och nästan lika fnissiga som förr:-). Hur som, vi tre som bor här har betsämt oss för ett schema-lagt umgänge som vi väljer att kalla syjunta. Känner man oss väl så gissar jag att detta förvånar en smula, ytterligare förvånad kommer ni då att bli om jag säger att BästisKollegan valde att virka på sin första junta. Det var fnissigt att beskåda (och lyssna på), men efter lite tragglande fick hon till det, mycket tack vare den andra kompisen, inte ett dugg pga av mig. Vi ligger liksom på samma nivå, rent symässigt, jag och BästisKollegan. Jag hade mer ett smyckespyssel förberett men det visade sig att jag inte hade rätt grejor. Då nödpärlade jag några armband....inte avancerad alltså. Men till nästa gång ska jag nog hitta på ngt syigare. Brodera......är det svårt?.....aahahahahaha. Stay tuned!
Innan juntan, på jobbet, hade jag bland annat en privat visning för några för oss väldigt viktiga människor. Verkligen trevligt var det, det var första visningen på denna utställning och det är alltid skönt när den är gjord. Då vet jag liksom hur mycket jag egentligen kunde. Denna gång kunde jag massor visade det sig. 
Jag var snajdig och tight i min klänning fr att. och skor fr Acne.

8 kommentarer:

Maria E sa...

Du är mycket stylish!Jättesnyggt med tight klänning när magen är så fin. Själv verkar min baby ha lagt sig mer på rumpan än på magen varför tighta klänningar just nu inte känns aktuellt. Men fint är det!

Malin Z sa...

FNISSFNISSFNISS!!! Jag tror jag smäller av,syjunta, jojo! Kan verkligen se det framför mig hur ni sitter å lurar, haha! Anundsjösöm, kan det kanske vara temat för nästa träff....? Hihi! Önskar jag oxå var där, kram!

Garderobenmin sa...

MariaE - A´s mamma? ja, det är lite oberälneligt vart de ska lägga sig de små rackarna ;-)
MalinZ - hihi, jo du vet.....

Bästiskollegan sa...

Hrmpff, kanske sybegåvningen plötsligt bara ramlar på mig... Fast i verkligheten var det precis som på syslöjden i mellanstadiet OCH högstadiet med hjälpsam pysselgranne. Tur att de finns de där pysselmästarna. Lite utmaning må jag säga. Och det får snart bli junta igen för annars glömmer jag bort allt jag lärde mig igår.

B sa...

Den där basketbollen innanför klänningen är inte o leka med - i den outfiten är det en accessoir i stil med en hundvalp ;-)

Maria E sa...

Nej, jag är tyvärr inte A´s mamma.Bebben i magen är mitt första barn. Tror inte att vi känner varandra även om det verkar finnas vissa beröringspunkter. Jag är till exempel från Norrland, har pluggat i Umeå, men bor i Stockholm. Men jag gillar din blogg och din härliga mix av billigt och lite dyrare. Här får jag mängder av inspiration!

Marre sa...

Sticka är väldigt roligt och enkelt (bara man kommer på hur man gör =)

Praktiskt också om man vill ha en halsduk eller så =)

När kommer ni hem egentligen? Kram

Garderobenmin sa...

BästisKollegan - haha.
MariaE - ok. Kul att du gillar min blogg, det är faktiskt helt underbart att höra att jag inspirerar. Tack! Kanske har vi setts på korridorsfest eller på dansgolvet på Scarinska ;-)
Marre - Jag flyger hem onsdagen innan skärtorsdag.