söndag 20 december 2009

SJ deluxe

Igår hade jag tänkt att resa med stil, känna mig lite lyxig i momors päls, softa på tåget genom ett vintrigt Sverige. Pälsen är perfekt och att faktiskt använda den när det är smällkallt känns lite mindre skyldigt än annars. Jag kan icke ha den på mig hemma i Gbg utan att känna mig riktigt dålig men här hemma i norr går bättre. Hur som helst, pälsen fyllde sitt krav men det gjorde inte SJ, stora förseningar, missade anslutningar, nya ombokningar som släppte oss ombord men ej gav oss någonstans att sitta präglade vår väääldigt långa dag. Vi var ett stort gäng som ockuperade restaurangvagnen i 4 timmar. Kiddet hittade sin plats genom att krypa upp i fönstret. ;-)
Tillslut kom vi ändå fram till ett vintervitt Ångermanland, å ljuva norr, fina Höga Kusten. Äntligen hemma.
Förutom mormors gamla päls hade jag jeans fr Acne och kängor fr DinSko.

Inga kommentarer: