onsdag 30 december 2009

på lunchen promenerade jag förbi Domkyrkan

Maken hämtade upp mig för lunch på stan idag. Pannkakor med sylt och grädde på det fina stadsbiblioteket som de har här i Härnösand, vilken guldklimp ett riktigt bra bibliotek är för en stad. Det ger ett mervärde som är helt omätbart, känslan av stad blir så mycket starkare. Efter lunch gjorde jag en snabb rusning i några affärer. Supersnabb, det är lite för kallt för att njuta av shopping just nu. Jag behövde lite grejer till min nyårsoutfit. Klänningen har jag men det var liksom allt grejs under, över och pynt å sånt. På första bästa affär hittade jag allt jag behövde, har ju aldrig hänt förut ;-) Any way, på min snabba promenad kunde jag inte låta bli att fota lite. Härnösand är en vacker liten stad och vi har bla annat en mycket fin Domkyrka, Sveriges minsta, vilket passar mig alldeles utmärkt ;-) Vackra hus finns det alldeles speciellt många av här.

En snöig park i iskallt solljus. -20 igen.
St Petri Logen.

5 kommentarer:

MalinZ sa...

Härligt att bli påmind ibland hur bra man har det. Kan gå fasligt fort att bli hemmablind... Hemkär var ordet!

Sofie sa...

Hej hej. Undrar om jag får kopiera din bild på domkyrkan för att ha på min blogg. Har inte hittat någon bra vinterbild kyrkan och inte haft möjlighet att ta en egen bild. Vill gärna visa vackra domkyrkan ju :)

Garderobenmin sa...

Sofie - det får du. Man får ett varningsmeddelande för phishing när man försöker kolla din blogg, bara så du vet.

Sofie sa...

Phishning?...får kolla upp det. Ny bloggare o allt så är nätvärlden STOR. Tack

Garderobenmin sa...

Sofie - jag tror att det är en varning som kommer upp för att man måste fylla i ett lösenord för att kunna se din blogg. Inget att bry sig om säkert. Happy blogging!