fredag 18 december 2009

kejsarens nya tights

LindaK - http://iabloggar.blogspot.com/ hade ett inlägg om tightsens vara eller icke vara. Jag är ju för brallan, inte hysteriskt och ohämmat men tycker ändå att de fyller sin funktion. Speciellt nu när min mage ska växa till ett mumintrolls proportioner, då är de väldigt fiffiga. Dock har jag stört mig på en sak ett tag, nämligen "byx-tightsen". Men hallå och ursäkta. Först bestäms unisont av ledande modeblogmaffia (?) att tights numera är passé, ok. Men så ångrar de sig, kanske kommer de på hur bekvämt det är, kanske hur smala benen blir i dem, inte vet jag. Men eftersom de alla enats om att tightsen är over and done med så kommer de på "byx-tightsen". Tadaaa, ny trend, mycket coolare. Jo, det är stooor skillnad på dessa och de omoderna ute-tightsen som pöbeln går runt med. Dessa nya tights har ju detaljer vid bensluten....tjockare tyg....och.....ja, de är iaf mycket coolare. 
Men själv tänker jag, kejsaren är ju faktiskt naken. 

2 kommentarer:

Snart tretti sa...

Haha:) De får nå mene hva de vil, men i stor-mage-tider lovpriser jeg tightsen og nekter å bry meg om at visse fashionbabes mener at det bare passer til de med strekben osv. :)

Garderobenmin sa...

Grommis - jag är med dig! ;-)